17 Φεβρουαρίου σήμερα και η ομαδική έκθεση ζωγραφικής και γελοιογραφίας με θέμα: "Ερωτισμός στην Τέχνη" στην οποία συμμετείχα, τελειώνει απόψε! Όσοι όμως δεν καταφέρατε να έρθετε στην έκθεση θα σας παρουσιάσω παρακάτω τα έργα μου και την άποψη της κριτικού τέχνης για την δουλειά που παρουσίασα σε αυτή την έκθεση.
 |
"Γυναίκα" ακρυλικό και μαρκαδόρος σε χαρτόνι,διαστάσεις 29,5X21cm |
 |
"Ο εραστής της Λαίδης Τσάτερλι" ακρυλικό, μαρκαδόρος και βερνίκι σε χαρτόνι, διαστάσεις25X35cm |
|
|
| |
"Μοναξιά" ξυλομπογιά και μαρκαδόρος σε χαρτί, διαστάσεις 29,5X21cm |
 |
"Β-29" Ξυλομπογιά και μαρκαδόρος σε χαρτί,διαστάσεις 29,5X21cm |
 |
"Ζέστη στο παζάρι" ακρυλικό και μαρκαδόρος σε χαρτόνι, διαστάσεις 28,5X21cm |
 |
"Νύχτα" ακρυλικό, μαρκαδόρος και βερνίκι σε καμβά, διαστάσεις 50X70cm |
 |
"Τσιγάρο μετά" πενάκι σε χαρτί, διαστάσεις 19X11,5cm |
 |
"Στο κρεβάτι" πενάκι σε χαρτί, διαστάσεις 19X11,5cm |
Στα έργα του Πάνου Ιατρίδη, ο ερωτισμός και η σεξουαλικότητα απεικονίζονται άμεσα και γλαφυρά σε πίνακες με ζωηρά χρώματα και έντονη αφηγηματικότητα, στοιχείο που προκύπτει και από τη θητεία του καλλιτέχνη στη γελοιογραφία. Επίσης με τη γελοιογραφία σχετίζεται το σαφές μήνυμα κάποιων έργων και ο σκωπτικός ως και έντονα καυστικός τους χαρακτήρας. Έτσι, στο έργο Γυναίκασατιρίζεται ο σύγχρονος τρόπος ζωής όπου ο έρωτας έχει μια θέση διαδικαστική, στα έργα Ο εραστής της λαίδης Τσάτερλι και Μοναξιά γίνεται ένα πικρό σχόλιο πάνω στη μοιχεία και τα υποκατάστατα της ερωτικής διέγερσης αντίστοιχα και στο έργο Β-29 -το Boeing Β-29 χρησιμοποιήθηκε σε στρατιωτικές επιχειρήσεις και είναι αυτό που έριξε τις ατομικές βόμβες στο Ναγκασάκι και τη Χιροσίμα- σαρκάζεται η μεταστροφή του αμερικανικού αντιπολεμικού συνθήματος της δεκαετίας του ’60 make love not war στους σημερινούς αεροπορικούς βομβαρδισμούς με θύματα αμάχους. Ωστόσο, η διεισδυτική κοινωνική ματιά, πέρα από το συμπτωματικό και το επικαιρικό και οι εξαιρετικά επιμελημένες συνθέσεις καθιστούν τα έργα αυτά έργα ζωγραφικής και όχι γελοιογραφίας -χωρίς καμιά διάθεση απαξίωσης για τη γελοιογραφία. Από την άλλη, στα έργα Ζέστη στο παζάρι, Νύχτα, όπως και στα δύο σχέδια με πενάκι Τσιγάρο μετά και Στο κρεβάτι, ο έρωτας παύει να είναι το όχημα για τη δημιουργία κοινωνικών ή πολιτικών σχολίων και παίρνει τον χαρακτήρα της ερωτικής επιθυμίας, που θρέφει τις αισθήσεις του ανθρώπινου σώματος, τόσο όταν γίνεται υποκείμενο όσο και όταν γίνεται αντικείμενο αυτής -ένα αντικείμενο όμως με πλήρη συναίσθηση της αντικειμενικότητάς του, χωρίς η αντικειμενικότητα αυτή να αντικρούει, κάθε άλλο μάλιστα, την υποκειμενικότητα που το ίδιο κορμί βιώνει.Μαρία-Μόσχα Καρατζόγλου
Υπέροχα έργα, συγχαρητήρια φίλε μου και καλή συνέχεια !!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΕυχαριστώ πολύ!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΔημοσίευση σχολίου