Αναπληρωτές εκπαιδευτικοί: Μια ξεχωριστή κοινωνική ομάδα

anaplirwtes ekpedeutiki mia xehwristi kinwniki omada aspromauri geloiografia myxalandri
Δες ολόκληρη την γελοιογραφία στο τέλος του άρθρου.
 

Ο ετήσιος Γολγοθάς των αναπληρωτών ξεκίνησε και  φέτος με προβλήματα

Σοβαρό πρόβλημα έχει προκύψει τις τελευταίες μέρες με τους προσωρινούς πίνακες αναπληρωτών και μόνιμων διορισμών στην εκπαίδευση οι οποίοι ανακοινώθηκαν στις 6 Αυγούστου.

Το σοβαρότερο όλων είναι ο αποκλεισμός περίπου 10.000 αιτήσεων λόγω προβλήματος στο σύστημα της ηλεκτρονικής υποβολής αίτησης, που δεν κατέγραψε το παράβολο των τριών ευρώ που πλήρωσε ο κάθε υποψήφιος.

Δεν θα σχολιάσω τον αναχρονισμό που επικρατεί στην εποχή  του ίντερνετ, που χρειάζεται να καταβάλλεις παράβολα για να κάνεις μια συνδιαλλαγή με το δημόσιο. Θα δεχτώ ότι και το παράβολο το πληρώνεις και αυτό ηλεκτρονικά, από την άνεση του σπιτιού σου, όπως συμπληρώνεις και την αίτηση σου. 

Δεν θα σχολιάσω επίσης ότι για να κάνεις ένσταση χρειάζεται να πληρώσεις παράβολο των είκοσι ευρώ...! Δεν είναι σπουδαίο ποσό βέβαια, αλλά την στιγμή που χιλιάδες πρώην αναπληρωτές και νυν άνεργοι δεν έχουν πληρωθεί ακόμη την πρώτη δόση του επιδόματος ανεργίας του ΟΑΕΔ, είναι ένα κάποιο ποσό ξαφνικά.

 

Αποκλεισμός εκπαιδευτικών για 3 ευρώ

Όμως το να αποκλείεις εκπαιδευτικούς που για χρόνια καλύπτουν "πάγιες και διαρκείς ανάγκες" στην εκπαίδευση και τρέχουν σε όλη την Ελλάδα και που κατάφεραν σε χρόνο μηδέν να προσαρμοστούν στις εκπαιδευτικές ανάγκες του Κορονοϊού, είναι τουλάχιστον αίσχος.

Φυσικά και ο αποκλεισμός νέων εκπαιδευτικών χωρίς προϋπηρεσία αλλά ίσως με προσόντα είναι εξίσου απαράδεκτος. Η καταβολή του παραβόλου δεν είναι τυπικό προσόν σύμφωνα με την προκήρυξη 2ΓΕ/2019 που εκδόθηκε τον περασμένο Φεβρουάριο.

Είναι σίγουρα μια διαδικασία που ορίζει ο ΑΣΕΠ αλλά από την στιγμή που οι αιτούντες έχουν απόδειξη πληρωμής αλλά και έγκρισης της αίτησης τους, η ευθύνη βαραίνει το Ανεξάρτητο Συμβούλιο Επιλογής Προσωπικού και το ίδιο το Υπουργείο Παιδείας που δεν φαίνεται να είναι διατεθειμένο να βρει κάποια λύση. 

Κοντά σε αυτό θα προσθέσω και την σκόπιμη, κατά την γνώμη μου, ανακοίνωση των εν λόγω πινάκων μία εβδομάδα πριν τον δεκαπενταύγουστο και την δήθεν δυνατότητα ενστάσεων από 7-17 Αυγούστου. Τη στιγμή δηλαδή που όλοι γνωρίζουμε ότι ο κόσμος βρίσκεται στο πικ τον διακοπών του, ανεξαρτήτως Κορονοϊού, και όλα τα Πανεπιστήμια ή οι υπηρεσίες είναι κλειστές.

Μόρια για πτυχία, γλώσσες ή κοινωνικά κριτήρια δεν προσμετρήθηκαν αδίκως και οι πίνακες έγιναν άνω κάτω. Πώς κάποιος  θα προβεί σε ένσταση όταν δεν μπορεί να λάβει κάποιο έγγραφο που χρειάζεται εν μέσω θέρους;

Ειδικά για τους εικαστικούς έχει υπάρξει ζήτημα με την "μεταπτυχιακότητα" του πτυχίου μας. Ως γνωστόν στις σχολές πενταετούς φοίτησης το πέμπτο έτος λογίζεται ως μεταπτυχιακός τίτλος από τον Αύγουστο του 2017. 

Σύμφωνα με το Άρθρο 46 για τον ενιαίο και αδιάσπαστο τίτλο σπουδών μεταπτυχιακού επιπέδου και επαγγελματική κατοχύρωση αποφοίτων,  [...]ο ενιαίος και αδιάσπαστος τίτλος σπουδών μεταπτυχιακού επιπέδου (integrated master) λογίζεται ότι έχει ληφθεί από την ημερομηνία απονομής του πτυχίου ή διπλώματος και καταλαμβάνει και τους αποφοιτήσαντες πριν την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου[...]

Ως εκ τούτου, αυτοδίκαια έπρεπε να μετρηθούν τα μόρια του μεταπτυχιακού είτε είχες καινούριο πτυχίο είτε παλιό.

Και μετά από όλα αυτά, πάλι μέσα στον δεκαπενταύγουστο ήρθαν και οι δηλώσεις περιοχών για τους αναπληρωτές για το ερχόμενο σχολικό έτος. Με λάθη κραυγαλέα στους πίνακες, χωρίς να έχουν ολοκληρωθεί οι ενστάσεις, με  τους εν δυνάμει εκπαιδευτικούς να είναι στα χωριά  και στις διακοπές τους όπως προανέφερα.

Είπαμε να διορθώσουμε το σύστημα και τελικά αυτό χειροτερεύει. Και επ' ουδενί δεν είμαι αντίθετος στις σύγχρονες ηλεκτρονικές διαδικασίες. Αλλά όπου το μηχάνημα κάνει λάθος, χρειάζεται να επεμβαίνει ο άνθρωπος. Ουσιαστικά,με λογική,με αλληλεγγύη,με ευαισθησία. Όχι με αδιαφορία και με προβληματικές τακτικές που δημιουργούν ερωτήματα.

anaplirwtes ekpedeutiki mia xehwristo kinwniki omada aspromauri geloiografia myxalandri

Αναπληρωτές εκπαιδευτικοί, αυτοί οι άγνωστοι

Ας μάθουμε όλοι επιτέλους οτι καμιά τριανταριά χιλιάδες άνθρωποι, άλλοι με οικογένειες και άλλοι χωρίς, γυρίζουν κάθε χρόνο ανά την Ελλάδα για να παρέχουν εκπαίδευση στα παιδιά μας. Το καλοκαίρι μένουν άνεργοι, λαμβάνοντας περίπου  το 1/3 του μισθού τους από τον ΟΑΕΔ περιμένοντας, αν είναι τυχεροί, με την ψυχή στο στόμα να πάρουν ξανά κανονικό μισθό τέλη Σεπτέμβρη με αρχές Νοέμβρη, καλώς εχόντων των πραγμάτων..

Όλα αυτά με δύο μετακομίσεις στην καλύτερη περίπτωση... Έξοδα μετακίνησης, έξοδα διαμονής μέχρι να βρεθεί σπίτι, προκαταβολές ενοικίων και άλλα πολλά. Όποιος δεν έχει κάνει αναπληρωτής δεν δικαιούται δια να ομιλεί, ούτε να διανοηθεί ξανά να πει πως οι εκπαιδευτικοί κάθονται.

Κάθε χρόνο οι "τυχεροί" καλούνται να βρεθούν σε ένα νέο και άγνωστο εργασιακό περιβάλλον, με νέους προϊσταμένους, συναδέλφους, μαθητές και γονείς.

Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας πρέπει ΤΩΡΑ να αναλάβει την ευθύνη γι αυτά τα προβλήματα. Σε καλό θα της βγει. Δεν ζητάμε τίποτα περισσότερο από την σωστή και δίκαιη διαδικασία. Πρέπει να σταθεί δίπλα σε όλους τους συνάδελφους εκπαιδευτικούς. Είναι ανάγκη.

 

Βοήθα Παναγιά και μη χειρότερα

Ελπίζω η μεγάλη γιορτή της Παναγίας  να φωτίσει την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας το οποίο είναι και θρησκευμάτων. Τι να κάνω; Ελλείψει παιδείας ποντάρω στο θρησκευτικό τους αίσθημα. Ο σκοπός άλλωστε αγιάζει τα μέσα παρόλο που ο Μακιαβέλι δεν ήταν θρήσκος.

Πολύ θα ήθελα να εμφανιστεί στον ύπνο της Κεραμέως, η Παναγιά και να της πει: "Φτιάξε μαρή τους πίνακες σωστά μη σε αφορίσω" αλλά δυστυχώς η κακομοίρα δεν θα πέσει στο επίπεδο του Αμβρόσιου.




Ασπρόμαυρη γελοιογραφία με αφορμή την είδηση για σοβαρά λάθη στους προσωρινούς πίνακες του ΑΣΕΠ για αναπληρωτές και μόνιμους διορισμούς. Δημιουργήθηκε τον Αύγουστο του 2020 από τον Πάνο Ιατρίδη

 

Αν σου άρεσε, δες ακόμη μία γελοιογραφία για τους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς

Μπορείς, επίσης, να με υποστηρίξεις κερνώντας με ένα καφεδάκι για να συνεχίσω να δημιουργώ τώρα που ο ΟΑΕΔ αργεί
Buy Me A Coffee

Post a Comment